درباره سمعک ها
نوشته شده توسط : رومینا علامه

بنابر این تقریبا تمام پردازشهای کوکلئار ورتروکوکلئار زمان نهفتگی قله را متاثر می کند. معمولا محرک وسیع باند ابتدا منطقه فرکانس های بالا را فعال می کند.به دلیل سرعت بالای موج مسافر در قسمت پایه حلزون فعالیت عصبی شدیدا همزمانی دارد.

این همزمانی قوی وفعالیت اولیه در غلبه بر زمان نهفتگی موج5به وسیله فیبرهای فرکانس بالا نتیجه میدهد.اگر چه سمعک راس حلزون نیز دارای فعالیت عصبی قابل ملاحظه ایست اما معمولا فاز لغو شده ای توسط فعالیت ققسمت های پایه ونواحی فرکانسی بالا است.اگر نواحی فرکانس بالا دچار افت شوند (کم شنوایی حلزونی)فعالیت غیر لغو کنندهای از نواحی راسی می تواند بر پاسخ تسلط یابد.زمان نهفتگی قله میتواند طولانی تر شود پس ففعال سازی بعدی در حلزون را منعکس میکند.بدین گونه میزان و شکل کم شنوایی ،اندازه گیری های زمان نهفتگی را تحت تاثیر قرار میدهد.

فاکتور بزرگ دیگری که زمان نهفتگی قله را تعیین میکند سطح محرک است.زمان نهفتگی قله به دنبال افزایش سطح محرک کاهش می یابد.با نمودار زمان نهفتگی-شدت این رابطه توصیف میشود.

فاکتورهای دیگر که در کنار بخش تولیدی در حلزون بر زمان نهفتگی تاثیر می گذارد ،سن ،اندازه سر،دمای بدنو جنسیت است.

دامنه قله:

دامنه در ABR ازقله مولفه تا دره موج بعدی محاسبه می شود(شکل13.2). دامنه به مقدا فعالیت عصبی همزمان شده و نوسانات در سطح محرک در کم شنوایی، آسیب های نورولوژیک و سن بستگی دارد.این فاکتورها میزان فعالیت عصبی تولید شده، میزان همزمانی در میان اجزای عصبی فعال شده یا هر دو را تحت تاثیر قرار می دهد.به علاوه همان طور که با اندازه گیری های زمان نهفتگی، دامنه صحیح قله ممکن است به سختی تعیین شود اگر نویز باقی مانده در میانگین بالا باشد.

معیارها برای ارزیابی اندازه گیری هایABR:

-تعریف حساسیت و ویژگی

ارزش تشخیص و محدودیت یک اندازه گیری ABR برای تشخیص داده شده می تواند به وسیله حساسیت و ویژگی آن تعریف شود.تحقیقات اندازه گیری هایABR استاندارد اخیراغلب ارزش های ویژگی و حساسیت را فراهم می کند.بااین حال شخص نمی تواند این ارزش ها را به قصد اینکه این اندازه گیری ها بهتر هستند بدون فهمیدن اینکه آنها چگونه تعیین شده اند،مقایسه کنند. بنابراین بحث کامل مشکلات حساسیت و ویژگی یک مسئله بحرانی است. یکی از عملکردهای اصلی تشخیص عصبی اندازه گیری هایABR در تعیین تومورهای عصب هشت است.بنابراین ما از مثال هایی از این اندازه گیری های ABR در بحث حساسیت و ویژگی استفاده می کنیم. توجه کنید که تقریبا همه تومورهای عصب هشت وستیبولار شوانوما هستند که از عصب وستیبول به وجود میایند. بااین حال، به راحتی سرتاسر این فصل به تومورعصب هشت و وستیبولار شوانوما اشاره می کنیم.ما تعریف می کنیم حساسیت یک اندازه گیریABR را به عنوان درصدی از نمونه های توموری تشخیص داده شده(به این معنی که میزان پاسخ های صحیح مثبت).

ویژگی یک اندازه گیریABR به عنوان درصدی از نمونه های غیر توموری که به طور صحیح شناسایی شده اند تعریف می شوند(پاسخ های صحیح منفی).

حساسیت و ویژگی به شرایط تشخیصی و میزان تمایز بین توزیعات ارزش های اندازه گیری ABR برای افراد دارای تومور و بدون تومور بستگی دارد.برای اندازه گیری بدست آمده، تغییر شرایط تشخیص برای افزایش حساسیت، ویژگی را کاهش خواهد داد و در حالت عکس، تغییر شرایط به قصد افزایش ویژگی، حساسیت را کاهش خواهد داد.یک اندازه گیریABR که تنها به وسیله حساسیتش و بدون ویژگی اش مشخص شده باید با احتیاط بررسی شود.





:: برچسب‌ها: سمعک ,سمعک ویدکس ,سمعک استارکی ,سمعک یونیترون ,سمعک زیمنس ,سمعک فوناک ,سمعک اتیکن ,سمعک اینترتون ,انواع سمعک ,خرید سمعک ,قیمت سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: