نوشته شده توسط : رومینا علامه
ماساژ ریلکسی یکی از بهترین روشهایی است که کمک می کند بتوانیم حس خوبی را داشته باشیم. این ماساژ فول بادی و ریلکسی برای تمامی نقاط بدن است. از جمله می تواند با تکنیک هایی مانند نوازش، مالش پوست باعث ایجاد آرامش شود. ماساژ ریلکسی سبک های مختلفی را در بر می گیرد که می تواند بر روی بدن تاثیر بسیار شگرفی را داشته باشد.
احساس ریلکسیشن یکی از مهم ترین گزینه ها در این نوع ماساژ می باشد. استفاده از این تکنیک کمک می کند که بتوانیم خودمان را از تنش های فکری دور کنیم. بنابراین در پاسخ به سوال ماساژ ریلکسی چیست و چه تاثیری دارد میتوان گفت روی پوست انجام می شود و می تواند بسیار حس خوبی را به فرد القا کند. با نوع اجرایی که دارد مفاصل و عضلات درگیری ندارند.
همانطور که از اسم این نوع ماساژ پیداست، استفاده از تکنیک های آن باعث رهایی و آرامش فرد می شود. بنابراین می توان آن را یک روش بسیار کارآمد در این زمینه دانست. ماساژ ریلکسی می تواند استرس را از ما دور کند و همچنین حس رهایی را به ما القا سازد. می دانیم که سیستم عصبی بدن برای آرام شدن دارای پیچیدگی های بسیاری است. بیشتر مطالعه کنید
اما ماساژ ریلکسی به دلیل اینکه به صورت اصولی وارد می شود می تواند تاثیرات بسیار جدی را بر این بخش از بدن بگذارد. از دیگر فواید ماساژ ریلکسی علاوه بر اینکه می تواند حس آرامش را به بدن القا سازد، حس ریلکس شدن را به جسم انتقال می دهد. شادی و نشاطی که بعد از ماساژ ریلکسی به وجود می آید می تواند در این زمینه بسیار کاربردی باشد. وبسایت

 
 


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رومینا علامه

 می دانیم که امروزه به دلیل مسائلی که در زمینه اقتصادی وجود دارد، نمی توان دقیقا قیمت ثابتی را برای ماساژ فول بادی در نظر گرفت. اما می دانیم یکی از کم هزینه ترین کار هایی که میتوانیم برای آرامش خود داشته باشیم، ماساژ فول بادی است. این نمونه از ماساژ علاوه بر اینکه حس خوبی را به بدن ما انتقال می دهد باعث می شود که احساس روانی خوبی را هم داشته باشیم. در حالت کلی ماساژ فول بادی خیلی زیاد نیست.

معمولا به صورت دقیقه ای و یا ساعتی هزینه ای را مدنظر قرار می دهند. در صورتی که از مواد خاصی استفاده کنند امکان دارد که کمی هزینه ماساژ فول بادی بیشتر شود. ماساژ فول بادی می تواند در بر گیرنده ی تمامی ماساژ ها از نظر تکنیکی باشد. کلیک کنید

یکی از کار های حساسی که نیاز به تخصص دارد، کار ماساژ است. در صورتی که هر کسی بخواهد کار ماساژ را انجام دهد و دارای تبحر کافی نباشد، می تواند تاثیرات بسیار بدی را به بدن وارد کند. عضلات، استخوان و پوست بدن بسیار حساس هستند. بنابراین باید به خوبی ماساژ صورت بگیرد. کسانی که به این کار مشغول هستند باید دارای مهارت و تخصص بسیار بالایی باشند که بتوانند حس خوبی را به افراد انتقال دهند. سایت

بنابراین باید به دنبال مراکزی باشیم که بتواند تمامی نیاز های ما را برآورده سازد. مراکزی که دارای متخصصین بسیار زیادی است که می توانند بهترین ها را برای مشتریان خود فراهم آورند. بهترین مرکز ماساژ فول بادی در تهران می تواند در زمینه های مختلف خدمات رسانی داشته باشد. همراه ما باشید.






:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رومینا علامه
آموزش زبان مهم است از آن باب كه وسیله ای برای بیان اندیشه و احساس و ابزاری برای انتقال میراث فرهنگی است. شك نیست چنین وسیله ای هر قدر كامل تر و غنی تر و هر چه اندیشیده تر باشد بهتر است. و در این جاست كه مادر نخستین كسی است كه طفل چشم بدو می‌گشاید و نخستین كلمه را از او فرا می‌گیرد .طفل در دامان مادر چنین وسیله و ابزاری را بدست می‌آورد و براساس آن به توجیه خود و تشریح مسائل می‌پردازد. کودکانی که از نعمت مادر محروم هستند احتمال استفاده آن ها از سمعک هوشمند بیشتر خواهد شد.
زنان و زبان
زن، اولين و بهترين معلم و مدرس زبان به نسلهاي انساني است. كودك از اولين روزي كه چشم باز مي كند تا زماني كه او را به مدرسه مي فرستند با مادر است. مادر زبان را با دلسوزي و دقتي خاص و گاه ناخودآگاه به فرزند مي آموزد. خطاهاي او را اصلاح مي كند و خلاصه آنكه او را با روح زبان آشنا مي سازد.
خصوصا در جوامع سنتي تر كه مردان غالبا  يا كنار طفل نيستند يا بي حوصله اند، در اينجا كودك تنها از طريق مادر است كه با سخن گفتن و به كار انداختن تارهاي صوتي آشنا مي شود.
پس از چندي در زندگي كودك گروه همسالان پيدا مي شود و روند زبان آموزي دنبال مي گردد اما ميان اين دو تفاوت اساسي است: مادر بيشتر آگاهانه و با قصد و نيت قبلي و به شكلي درست زبان را به كودك مي آموزد اما در گروه همسالان زبان آموزي ناآگاهانه است. كودكان دانسته هاي زباني خود را بيرون مي ريزند و هر كودك آنچه را نمي داند از ديگري فرا مي گيرد اما اي بسا كه به خاطر ناآشنايي با تمام قواعد زباني و به خصوص بي اطلاعاتي از استثناهاي دستوري، زبان را به غلط بياموزند و باز مادر است كه با صبر و حوصله غلط ها را بيرون مي كشد و صحيح را مي آموزاند.
امروزه با آنكه نهادهاي ديگري همچون رسانه ها و به خصوص تلويزيون و مهد كودكها و ... زبان آموزي را تا حدي از انحصار مادر به در آورده اند اما هنوز هم جايگاه مادر در زبان آموزي بي نظيراست.
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رومینا علامه

اندام کورتی یک شبکه توری از سلول های حسی و محافظ به همراه فضاهای مایع میانی می باشد. سلول های حسی بنام IHCو OHC ها نیمه فوقانی اندام کورتی را اشغال می کنند. سلول های مویی به دلیل زائده های کوچک «مویی شکل» یعنی استرئوسیلیای خارج شده از سطوح راسی خود به این نام، نامگذاری شده اند. در اندام کورتی، سلول های محافظ (نگهدارنده) از سطح فوقانی به سطح تحتانی گسترش پیدا کرده اند. بخاطر اینکه تثبیت استخوانهای تمپورال انسانی بطور کلی بهینه نبوده و بخاطر اینکه اندام کورتی تمام پستانداران اساساً تظاهر یکسانی دارد، جزئیات ساختار اندام کورتی می تواند در برش هایی از حلزون حیوانات بخوبی مشاهده گردد. منابع بیشتر اطلاعات در سایت های تخصصی شنوایی می توانید پیدا کنید. یک فتوکیکروگراف از یک برش شعاعی از اندام کورتی چین چیلا، را نشان می دهد. غشای نازک و انعظاف پذیر قاعده ای (BM) در سطح فوقانی خود بوسیله اندام کورتی، سلول های سولکوس داخلی در بخش میانی و سلول های کلادیوس در بخش جانبی پوشانده شده است، در حالیکه سلول های نروتلیال (mesothelial)عروق خونی (یعنی رگ غشای قاعده ای (VB)، رگ لبه صماخی تیغه استخوان مارپیچ(VT) ) بر روی سطح تحتانی آن یافت می شود. غشای قاعده ای از مواد ماتریکس خارج سلول تشکیل شده است که فیبریل های شعاع مانند و سنگینی و جهت دار را در خود جای داده است. نردبان صماخی در موقعیت تحتانی نسبت به غشای قاعده ای قرار دارد. در گسترش از پای حلزون گوش به سمت راس آن، اندام کورتی حاوی دو نوع از سلول های حسی می باشد: یک ردیف منفرد از IHC و سه ردیف از OHCو سلول های نگهدارنده (محافظ) در موقعیت میانی و در بین IHCs مجاور (یعنی حاشیه داخلی [IB]، و فالانژیال داخلی [P] ، و در موقعیت تحتانی و جانبی نسبت به OHCs (یعنی سلول های تیرز یا Deiter’s cells  HC, [D3, D2, D1] ) و در حواشی تونل (T) (یعنی سلول ستونی داخلی [IP] و سلول ستونی خارجی [OP] ) یافت می شوند.

سلول های ستونی و دیترز ، حاوی ؟؟؟؟ درون سلولی موازی از میکروتوبول هایی است که از پایه سلول های غشای قاعده ای به سمت راس یا زائده های فاز نژیال (انگشتی) به ترتیب در سطح فوقانی اندام کورتی گسترش می یابد. سلول های ستونی داخلی و خارجی دارای یک رابطه مثلثی در جهت شعاعی هستند، ستونهای داخلی، شبیه وقتی که صفحه راس نازک از نوک هر ستون، خارج می شود و بطور کلی با دو بخش از نوک های ستون خارجی همپوشانی دارد، منشعب می شوند. در راستای راسی قاعده ای (یعنی مارپیچی)، پایه های ستون خارجی ف کمی نسبت به نوک آنها در موقعیت راسی بوده و زوائد سلول دتیرز از قاعده سه تا چهار OHC و قبل از رسیدن به سطح فوقانی اندام کورتی و تشکیل زوائد انگشتی (فاز نژیال) زاویه پیدا می کند.

این ارتباطات سلول های نگهدارنده، اتصالات محکم و در عین حال سبک وزنی بین غشای قاعده ای و سطح آندولفنی اندام کورتی فراهم می کند.

نمایی از سطح آندولنفی اندام کورتی در اولین پیچ در حلزون گوش چین چیلا در شکل 6-8 نشان داده شده است. سطح راسی هر سلول مویی بوسیله زوائد انگشتی از سلول های مویی همسایه و سلولهای نگهدارنده دیگر جدا می شود.

read more

https://tehransafir.com/



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رومینا علامه

 

آیا به دنبال بهترین سمعک ها ، نکاتی در مورد انتخاب سمعک یا توصیه هایی در مورد چگونگی سازگاری بهتر با استفاده از سمعک هستید؟ ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم که این اطلاعات برای شما یا عزیز شما باشد.

اولین قدم این است که تعیین کنید آیا شما یا عزیزتان ضعف شنوایی دارید یا خیر. شما می توانید از طریق راحتی منزل خود تست شنوایی آنلاین انجام دهید. یا ، با متخصص مراقبت از شنوایی خود درسایت سمعک تهران صفیر تماس بگیرید. (ارائه دهنده مراقبت از شنوایی ندارید؟ اینجا را کلیک کنید تا یکی از آنها را در منطقه خود پیدا کنید.)

درجه کم شنوایی می تواند از خفیف تا عمیق باشد. مثلا:

کم شنوایی خفیف: ممکن است فردی با کم شنوایی خفیف بیشتر صداهای گفتاری را بشنود اما در ادامه مکالمات با مشکل روبرو شود.

کم شنوایی متوسط: ممکن است فردی که کم شنوایی متوسط ​​دارد در درک گفتار هنگامی که فرد دیگری با صدای نرمال صحبت می کند دچار مشکل شود.

کم شنوایی شدید: فردی که دچار کم شنوایی شدید است وقتی شخصی در سطح طبیعی صحبت می کند و فقط برخی از صداهای بلند صحبت می کند ، هیچ کلامی نمی شنود.

کم شنوایی عمیق: فردی که کم شنوایی عمیق دارد ، هیچ گفتاری را نمی شنود و فقط صداهای بسیار بلند را می شنود.

صاحب سمعک در یک میز با خانواده

سمعک هایی وجود دارد مانند سمعک ویدکس که می تواند به پشتیبانی از هر درجه از کاهش شنوایی کمک کند. در مورد اقدامات انجام شده بیشتر بخوانید.

بهترین مدل های سمعک موجود

دنیایی از راحتی شخصی و گسسته

مهم است که شما نیازها و اهداف شنوایی خود را با متخصص مراقبت از شنوایی خود در میان بگذارید. این اطلاعات به آنها کمک می کند تا یک سمعک متناسب با درجه کاهش شنوایی و اهداف زندگی شما پیشنهاد دهند. بهترین سمعک باید به شما کمک کند:

به راحتی و با راحتی ارتباط برقرار کنید ، هر کجا که باشید ، کلید خود بودن است. نوآوری های شنوایی ویدکس نتیجه درک عمیق مصرف کننده است - بینشی که با گوش دادن به افراد دارنده سمعک و متخصصان مراقبت از شنوایی در سراسر جهان به دست می آورید.

بر درک گفتار متمرکز شوید ، در عین راحتی و راحتی استفاده و همچنین متناسب با آن ، تجربه شنیدن مورد نظر خود را به شما ارائه می دهد.

بدون درنگ از یک وضعیت گوش دادن به وضعیت دیگر ، چه در خانه ، در دفتر ، در زمین ورزش یا در محیط های اجتماعی ، حرکت کنید

در طول روز خود در ارتباط باشید. سمعک های شما باید توانایی ارسال سیگنال های گفتاری را از یک سمعک به دیگری داشته باشند ، بنابراین تماس های تلفنی و گفتاری را با صدای بلند با هر دو گوش می شنوید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رومینا علامه

 

عوامل زیادی تعیین کننده قیمت سمعک هستند. این موارد می تواند شامل سطح فناوری ، ساختار قیمت گذاری کلینیک و خدمات و لوازم جانبی همراه با خرید سمعک باشد.

اگر در هر زمان به دنبال اطلاعات مربوط به هزینه خاص هستید ، بهتر است با یک متخصص گوش شنوایی تماس بگیرید.

قیمت سمعک و هزینه سمعک | فناک

آیا می توانم قیمت سمعک معمولی را مقایسه کنم؟

مطمئناً خودتان می توانید تحقیقات مقدماتی انجام دهید. مقایسه قیمت سمعک یک ایده محکم است. با این حال ، بهتر است قبل از سرمایه گذاری نهایی با یک متخصص مراقبت از شنوایی مشورت کنید.

ملاحظات عبارتند از:

بررسی های مصرف کننده

مقایسه نام تجاری در مقابل نام تجاری

فناوری موجود

توصیه های سایر دارندگان سمعک

فناوری نوظهور

سیاست های بازپرداخت

ضمانت

هزینه های اضافی

مجموع هزینه ها

آیا برنامه های بهداشتی خصوصی سمعک را تحت پوشش قرار می دهد؟

برخی از برنامه های بهداشتی خصوصی ممکن است هزینه سمعک را پوشش دهند. بهتر است در صورت لزوم ، به برنامه خود مراجعه کنید تا یاد بگیرید چه مواردی را پوشش می دهد.

هنگام خرید سمعک استارکی چه انتظاری باید داشته باشم؟

قبل از خرید سمعک | فناک

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید انتظار داشته باشید:

تست شنوایی مقدماتی

برای ملاقات با یک متخصص مراقبت از شنوایی ، برای یک معاینه کامل بدنی (که ممکن است شامل مراجعه به سلامت باشد)

در مورد سبک زندگی خود با متخصص مراقبت شنوایی صحبت کنید. دوست دارید چه کاری انجام دهید؟ تمرکز در مکالمات ، تماشای تلویزیون ، رانندگی بیشتر ، گوش دادن به موسیقی ، شرکت در جلسات تجاری (و غیره).

برای دریافت طیف وسیعی از گزینه ها. بر این اساس ، بر اساس قیمت سمعک طبقه بندی شده است.

تا از فناوری موجود شگفت زده شود

با ارائه دهنده بیمه خود مشورت کنید و برنامه های مختلف پرداخت سمعک را در نظر بگیرید (که این امر بر قیمت کل سمعک تأثیر می گذارد)

هنگامی که سمعک دارید ، ممکن است بخواهید مدتی را برای تنظیم تنظیم کنید. اما سمعک های جدید شما ممکن است کارهایی را نیز انجام دهند که انتظارش را ندارید. به عنوان مثال ، ممکن است صداهایی را مشاهده کنید که قبلاً نمی شنیدید ، مانند کف خانه های شما جیر جیر می کند یا چراغ راهنمای ماشین شما کلیک می کند.

بهترین سمعک چیست؟

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت "بهترین" سمعک برای شما کدام است. به همین دلیل همکاری با ارائه دهنده مراقبت از شنوایی ضروری است. او می تواند به شما در یافتن بهترین سمعک متناسب با سبک زندگی و بودجه شما کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رومینا علامه

دلایل از دست دادن شنوایی

گوش شما سه ناحیه اصلی دارد که در شنیدن نقش دارند. امواج صوتی از طریق شما عبور می کنند:

گوش خارجی که باعث ایجاد لرزش در لاله گوش شما می شود.

گوش میانی ، که ارتعاشات بعدی را به دست می آورد. آنها توسط سه استخوان کوچک تقویت می شوند.

گوش داخلی ، که حلزون گوش ، یک ساختار پر از مایع حلزون شکل را در خود جای داده است. این موها ریز است که ارتعاشات تقویت شده را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند و آنها را به مغز شما می فرستد ، جایی که آنها را به صورت صوتی می شنوید.

سن بالا شایعترین علت کاهش شنوایی است. از هر سه نفر بین 65 تا 74 سال یک نفر میزان شنوایی دارد. که ر این مواقع فروش سمعک اتیکن می تواند بسزاباشد. بعد از 75 سالگی ، از هر دو نفر یک نفر بالا می رود.

محققان به طور کامل نمی فهمند که چرا شنوایی با افزایش سن کاهش می یابد. ممکن است این باشد که قرار گرفتن در معرض سر و صدا و سایر عوامل آسیب رسان در طول زندگی به آرامی مکانیک های ظریف گوش را از بین می برد. ژن های شما نیز بخشی از این ترکیب هستند.

صدا اگر بلند یا مداوم باشد ، شنوایی را کم می کند. CDC گزارش می دهد که حدود 22 هزار کارگر ایرانی در معرض سطح خطرناک سر و صدا در محل کار قرار دارند. این شامل بسیاری از نجاران ، کارگران ساختمانی ، سربازان ، معدن کاران ، کارگران کارخانه ها و کشاورزان است.

نوازندگان نیز در معرض خطر کم شنوایی ناشی از سر و صدا هستند. اکنون برخی از شاخه های مخصوص گوش برای محافظت از گوش خود هنگام اجرای کار استفاده می کنند. شاخه های گوش به آنها این امکان را می دهد که موسیقی را بدون آسیب رساندن به عملکرد داخلی گوش خود بشنوند.

برخی از داروها می توانند شنوایی یا تعادل را مختل کنند. بیش از 200 دارو و مواد شیمیایی علاوه بر توانایی مبارزه با بیماری ، در ایجاد عوارض جانبی شنوایی و تعادل نیز سابقه دارند.

برخی از آنتی بیوتیک ها

برخی از داروهای شیمی درمانی

آسپرین

دیورتیک های حلقه ای

دارویی که برای درمان مالاریا استفاده می شود

چندین دارو برای اختلال نعوظ

کاهش شنوایی ناگهانی ، از دست دادن سریع 30 دسی بل یا بیشتر توانایی شنوایی ، می تواند در طی چند ساعت یا حداکثر 3 روز اتفاق بیفتد. (مکالمه عادی 60 دسی بل است.) کاهش شنوایی ناگهانی معمولاً فقط روی یک گوش تأثیر می گذارد. اگرچه هر سال در هر 10 هزار نفر حداکثر سه مورد جدید وجود دارد ، اما پزشکان در اکثر موارد قادر به کشف علت نیستند.

بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و دیابت با تداخل در خونرسانی گوش ، گوش ها را در معرض خطر قرار می دهد. اتوسکلروز یک بیماری استخوانی در گوش میانی است و بیماری منیر گوش داخلی را تحت تأثیر قرار می دهد. هر دو می توانند باعث کاهش شنوایی شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رومینا علامه

خطر کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا را کاهش دهید (NIHL)

حتی اگر به اندازه یک المپیک سالم باشید ، اگر از شنوایی خود در محیط های پر سر و صدا محافظت نکنید ، همچنان خطر شنوایی دارید. صرف نظر از سن و وضعیت شنوایی ، همیشه ایده خوبی است که وقتی قرار است در معرض صداهای بلند قرار بگیرید از شنوایی خود محافظت کنید.

منابع مشترک NIHL

کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا می تواند منابع بسیاری داشته باشد. انفجارها مانند شلیک گلوله یا آتش بازی می توانند باعث کاهش فوری شنوایی شوند. صداهای کمتر انفجاری ، مانند موتورهای هواپیما ، کنسرت های راک ، یا حتی دریل های دندانپزشکی با شدت بالا ، هنوز هم آسیب می بینند ، فقط با سرعت کمتری. در هر صورت ، خسارت تقریباً همیشه برگشت ناپذیر و تجمعی است.

یکی از منابع رایج آسیب شنوایی که حتی ممکن است متوجه آن نشوید؟ گوش و هدفون شما مخصوصاً اگر هنگام گوش دادن به موسیقی اقدامات احتیاطی درستی انجام ندهید.

چگونه می توانید از شنوایی خود محافظت کنید؟

در هر زمان که غوطه ور در صداهای بلند باشید ، برنامه استفاده از محافظ شنوایی را مانند گوش گیر و شاخه های گوش بگیرید. (علاقه مندان به اسلحه باید هر دو را بپوشند!) نه تنها خطر کم شنوایی را کاهش می دهید ، بلکه ممکن است وزوز گوش یا زنگ زدن را از بین ببرید. اگر در یک مکان پر سر و صدا کار می کنید - به عنوان مثال ، در یک آرایشگاه مو با سشوارهایی که دائماً از آن استفاده می شود و موسیقی در پس زمینه صدا می کند - آیا کارفرمای شما محافظت از صدا را ارائه می دهد یا خودتان را بیاورید. بعداً از ما تشکر خواهید کرد

چگونه می توان فهمید بیش از حد بلند است

هر چیزی بیش از 85 دسی بل می تواند باعث کاهش شنوایی شود. این تقریباً معادل ایستادن در ترافیک شهر یا هل دادن ماشین چمن زنی است. اگر اهل خانه و منزل هستید و گوشی هوشمند دارید ، این برنامه ها می توانند به شما کمک کنند صدای اطراف خود را اندازه بگیرید. و رعایت دستورالعمل های زیر خوب است:

تصویر در مورد چگونگی دانستن اینکه صدا بیش از حد بلند است

اگر موقعیتی بیش از حد بلند احساس شود ، احتمالاً چنین است. فراتر از آن ، مراقب این علائم باشید:

شما باید صدایتان را بلند کنید تا شنیده شوید

شما قادر نیستید کسی را که سه فوت از شما فاصله دارد بشنوید

گفتار در اطراف شما پس از ترک یک مکان پر سر و صدا خفه یا کسل کننده به نظر می رسد

بعد از قرار گرفتن در یک مکان پر سر و صدا ، درد یا صدای زنگ در گوش (وزوز گوش) را تجربه می کنید

تست شنوایی بگیرید

جلوگیری از کاهش شنوایی به معنای فعال بودن در رویکرد خود در مورد سلامت شنوایی است. اگر از بررسی چشمان یا دندان های خود دریغ نمی کنید ، وقت آن است که معاینه شنوایی منظم را به لیست چک آپ های خود اضافه کنید. اگر آزمایش شما نشان داد که از قبل کم شنوایی دارید ، می توانید برای جلوگیری از بدتر شدن آن اقدام کنید. اگر به سمعک نیاز دارید ، متخصص شنوایی می تواند در مورد بهترین گزینه ها برای کاهش شنوایی ، سبک زندگی و بودجه شما صحبت کند.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رومینا علامه

 چگونه می‌توانم از کمک‌های شنوایی خود مراقبت کنم؟

نگهداری صحیح و مراقبت، زندگی سمعک شما را افزایش خواهد داد. آن را به یک عادت تبدیل کنید:

از گرما و رطوبت به شنوایی گوش دهید.
کمک‌های شنوایی تمیز را آموزش دهید. زه‌کشی گوش و گوش می‌تواند به یک کمک شنوایی آسیب برساند.
استفاده از سایر محصولات مراقبت از مو در هنگام استفاده از سمعک، خودداری کنید.
هنگام استفاده از سمعک، کمک‌های شنوایی را خاموش کنید.
سریعا باتری‌ها را تعویض کنید.
باتری‌های جایگزینی و کمک‌های کوچک را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.
آیا انواع جدیدی از ایدز موجود هستند؟
اگر چه آن‌ها به طور متفاوت عمل می‌کنند تا سمعک که در بالا توضیح داده شد، کمک‌های شنوایی قابل کاشت برای کمک به افزایش انتقال ارتعاشات صوتی که وارد گوش داخلی می‌شوند، طراحی شده‌اند. یک ایمپلنت گوش میانی یک وسیله کوچک متصل به یکی از استخوان‌های گوش میانی است. به جای تقویت صدای سفر به پرده گوش، دقت می‌کند که این استخوان‌ها را به طور مستقیم جابجا کند. هر دو روش نتیجه نهایی تقویت ارتعاشات صوتی را دارند که وارد گوش داخلی می‌شوند تا بتوانند توسط افراد با فقدان شنوایی sensorineural شناسایی شوند.

یک سمعک گوش استخوان به استخوان یک وسیله کوچک است که به استخوان پشت گوش متصل می‌شود. دستگاه ارتعاشات صوتی را مستقیما به گوش داخلی از طریق جمجمه انتقال می‌دهد و گوش میانی را دور می‌زند. عموما توسط افراد با مشکلات گوش میانی یا ناشنوایی در یک گوش استفاده می‌شوند. از آنجا که جراحی برای کاشت هیچ کدام از این وسایل مورد نیاز است، بسیاری از متخصصان شنوایی احساس می‌کنند که این مزایا بیشتر از خطرات است.

آیا می‌توانم کمک‌های مالی برای دریافت کمک دریافت کنم؟
کمک‌های شنوایی به طور کلی توسط شرکت‌های بیمه بهداشتی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند، اگرچه برخی از آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. برای کودکان واجد شرایط و بزرگسالان جوان ۲۱ سال و کم‌تر، مدیکید برای تشخیص و درمان شنوایی شنوایی، از جمله کمک‌های شنوایی، تحت نظارت اولیه و دوره‌ای، تشخیص و درمان پرداخت خواهد کرد. همچنین ممکن است کودکان تحت برنامه مداخله زودهنگام دولت یا برنامه بیمه سلامت کودکان خود پوشش داده شوند.

با این حال، اگر یک پزشک به منظور کمک به پزشک در توسعه یک برنامه درمان به پزشک دستور داده شود، ارزیابی‌های تشخیصی مورد پوشش قرار نمی‌گیرند. از آنجا که بیمه مراقبت‌های پزشکی را یک دستگاه مصنوعی اعلام کرده‌است و نه یک کمک شنوایی، مدیکر پوشش بیمه را پوشش خواهد داد اگر سیاست‌های پوشش دیگر برآورده شود.

برخی سازمان‌های غیر انتفاعی کمک مالی برای کمک‌های شنوایی فراهم می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به ارائه کمک‌های مورد استفاده یا نوسازی شده کمک کنند. با موسسه ملی on و دیگر اختلالات ارتباطی تماس بگیرید و سوالاتی در مورد سازمان‌هایی که کمک‌های مالی برای کمک‌های شنوایی ارائه می‌دهند، ارایه دهید.


:: برچسب‌ها: سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رومینا علامه
بیشتر افرادی که مشکل شنوایی دارند و کلمات را به درستی تشخیص نمی دهند حاضر به استفاده از سمعک نیستند.
 
از مهمترین دلایل استفاده نکردن از سمعک، ترس و نگرانی از دیده شدن سمعک است. اما همین افراد اگر اطمینان حاصل کنند که با استفاده از سمعک هوشمند هایی که اصلا قابل دید نیست می توانند مانند یک فرد سالم و حتی بهتر از یک فرد سالم! بشنود از سمعک استفاده می کنند.
 
آشنایی با انواع سمعک نیازمند شناخت عملکرد این وسیله کمک شنوایی به همراه اجزای تشکیل دهنده آن می باشد. بنابراین در این متن به آشنایی با سمعک (وسیله کمک شنوایی) می پردازیم
 
سمعک چیست؟
سمعک یا (Hearing Aids) ، وسیله ای است الکتریکی که اصلی ترین و مهم ترین وظایف آن تقویت اصوات ضروری (گفتارها) ، بهبود شنوایی افراد با اختلالات کم شنوایی و حذف صداهای مزاحم و غیر ضروری است.
 
این دستگاه اصوات که شامل گفتار و صداهای محیط اطراف می باشد را دریافت می کندو پس از تشخیص گفتار، آن را تقویت کرده، پردازش می کند و سپس به گوش تحویل می دهد. سیستم شنوایی انسان دارای پیچیدگی های زیادی است. لذا تقویت کم شنوایی با یک تقویت کننده ساده امکان پذیر نمی باشد و مستلزم استفاده از تکنولوژی های پیشرفته پردازشی و عملکردی است. سمعک ها فقط صداها را تقویت نمی کنند، بلکه پردازش های متنوعی بر روی اصوات قبل از رسیدن به گوش انجام می دهند.
 
درباره سمعک دیجیتال
دومین نسل سمعک ها نوع دیجیتالی آن هستند. که نسبت به آنالوگ پیشرفته تر و کارآمدتر می باشند. در سمعک های دیجیتال اصوات دریافتی، به یکسری اعداد کدبندی شده، تبدیل می شود؛ که در هر زمان بلندی و شدت آن متغییر است. در روش دیجیتال صداها با دقت بیشتر و تمرکز بر جزئیات پردازش می شوند. مدارهای پردازشی مخصوصی در این سمعک ها وجود دارد؛ همچنین تعداد کانال ها و باندهای استفاده شده در این دستگاه ها بیشتر است. و این خصوصیت به ادیولوژیست این امکان را می دهد؛ که تنظیمات بهتری را روی دستگاه اعمال کند.
 
در مثال دستگاه کپی برای سمعک دیجیتال باید گفت، که انگار یک کپی مجدد از روی اسکن فایل اصلی تهیه می شود. در نتیجه کیفیت صدا بسیار بالاتر بوده و فرد گیرنده صدای مطلوب تری را دریافت می کند. در این دستگاه ها می توان چندین بار بدون اینکه کیفیت پایین بیاید، صدای دیجیتال را تکرار کرد. امکان تشخیص بین صداهای محیطی و گفتار برای این نوع سمعک ها وجود دارد؛ بنابراین این دستگاه ها می توانند، صداهای مزاحم را حذف کنند و علاوه بر آن گفتار را تقویت کنند که درک بهتری از گفتار برای فرد استفاده کننده ایجاد شود.
 
مزایای سمعک دیجیتال
 تبدیل اصوات دریافتی به سیگنال های الکتریکی
 قابلیت اتصال به کامپیوتر و تنظیم دستگاه
 امکان برنامه ریزی بر روی سمعک
 تشخیص صداهای محیطی و گفتار
 حذف دیجیتالی فیدبک
 داشتن حالت های مختلف شنیداری در حافظه سمعک برای محیط های مختلف
 امکان تمرکز بیشتر بر روی گفتار با استفاده از میکروفن های جهت دار
 انعطاف پذیری بالا
 مجهز بودن برخی از سمعک های دیجیتال به تکنولوژی بیسیم
 
منبع:

 



:: برچسب‌ها: سمعک,سمعک اتیکن,سمعک اینترتون,سمعک استارکی,سمعک فوناک,سمعک زیمنس,سمعک ویدکس,سمعک یونیترون,انواع سمعک,انواع سمعک ها,خرید سمعک,قیمت سمعک,سمعک هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()